Tuesday 3 December 2013

Tagliatelle con frutti di mare



Tagliatelle sau fettuccine sunt un tip de paste traditionale din centrul si nordul Italiei. Numele deriva din verbul "tagliare" (a taia) sau "affettare" (a felia), deoarece sunt obtinute prin rularea foii de aluat si taierea acestuia in felii subtiri. Le gasesti in diverse variante simple sau colorate, portocalii, verzi si uneori chiar negre, acestea din urma fiind o delicatesa.

In restaurantul unde am lucrat in Alessandria (Italia),serveam in fiecare vineri peste sau retete pe baza de peste ori fructe de mare. 

Intr-o Vineri, Anna (bucatareasa) a facut "spaghetti con frutti di mare" si ca intotdeauna a trebuit sa fur reteta. Nu mi-a facut niciodata viata usoara! Ca in totdeauna am fost nevoita sa ma furisez in bucatarie si sa trag cu ochiul.
Cu ajutorul prietenilor mei italieni am aflat toate ingredientele si modul de preparare, astfel incat in aceea seara am pregatit  aceasta reteta si  pentru familia mea.
Au iesit foarte bune pentru ca secretul retetei consta in simplitatea ei!




Pentru patru portii ai nevoie de:


  • 500 g tagliatelle (eu am folosit paste proaspete);
  • 500 g amestec fructe de mare, le gasesti la orice supermarket, de obicei congelate, sau poti cumpara separat : midii, scoici, creveti, caracatita, sepie;
  • un ardei rosu;
  • 1 pahar de vin alb sec;
  • 4 catei de usturoi;
  • rosii decojite in suc propriu;
  • o legatura de patrunjel;
  • sare, piper
Pui la fiert o oala cu  apa si sare, pentru paste - pentru 100g paste se folosesc 1l apa si 10 g sare.

Intr-o tigaie adanca,pui uleiul de masline, adaugi usturoiul taiat felii subtiri si ardeiul taiat cubulete. Adaugi vinul si lasi circa doua minute,  pana acesta incepe sa fiarba.
Adaugi apoi fructele de mare (daca sunt congelate atunci e nevoie sa le decongelezi si sa le scurgi de surplusul de apa) si rosiile taiate cubulete. Lasi sa fiarba pentru 10 minute, din cand in cand amesteci pentru omogenizarea aromelor si pentru a nu se lipi de tigaie.
La sfarsit adaugi patrunjelul tocat; pastrezi un pic si pentru decorare.


Pastele se adauga in apa in momentul in care aceasta clocoteste. Se lasa la fiert conform instructiunilor de pe ambalaj.




Intr-o farfurie mare,adanca se pun pastele scurse de apa, cat pentru o portie, apoi se adauga sosul pregatit. Pentru un plus de efect se presara patrunjelul tocat fin.




Buon appetito!
Pupici!

No comments:

Post a Comment