Thursday 16 January 2014

Crumble de prune

Aceasta reteta ar trebui sa se clasifice mai mult in rubrica "Prieteni la cratita", deoarece prima data cand am mancat un astfel de desert a fost vara trecuta, gazdele fiind prietenii nostri dragi Ovidiu si Agnieszka.
Ei au folosit in loc de prune, mere si rubarba, trebuie sa incerci si aceeasta varianta, in curand iti voi arata reteta si pentru acest tip de crumble.
Acum ceva timp am fost la Targul de peste si acolo am gasit prune si ghici care ne fu' primul gand? 
Mai ales ca Silviu imi tot propunea de ceva vreme sa fac asa ceva.
Zilele acestea, cu vremea de afara, ma tot bate un gand sa mai fac o data, ar merge perfect langa un ceai. 


Ai nevoie de:
  • 800 g prune
  • 50 g zahar
  • coaja de la o portocala data pe razatoare
  • o lingura de scortisoara
  • o lingura faina
Pentru crumble ai nevoie de:
  • 250g faina
  • 150 g unt
  • 150 g zahar
  • 50 g praf de migdale (optional)








Incalzeste cuptorul la 200 de grade. Spala, taie in doua prunele si scoate-le samburii. Aseaza prunele in tava, eu am folosit 4 boluri plus o tava mica, toate din ceramica. Separat amesteca zaharul, coaja de portocala rasa, scortisoara si faina si presara peste prune.

Intr-un bol, rupe untul in bucatele mici, apoi amesteca-l cu restul ingredientelor pentru crumble.

Daca folosesti un mixer, atunci poti pune toate ingredientele laolalta si le amesteci.

Aseaza crumble-ul peste prune si da la cuptor pentru aproximativ 30-40 minute, pana cand capata o culoare aurie.



Lasa la racit, pentru aproximativ 15 minute, apoi il poti servi impreuna cu inghetata de vanilie sau frisca (noi am preferat inghetata de vanilie)




Pofta buna!
Pupici!

No comments:

Post a Comment