Wednesday 29 January 2014

Piept de pui in sos de lamaie si capere


E ceva timp de cand acest fel de a prepara pieptul de pui ma pune pe ganduri.
Cat timp am lucrat in una din multinationale, unul din restaurantele din zona avea ca fel principal in unul din meniuri si aceasta reteta. Imi placea ca pieptul de pui ramanea moale si zemos pe inauntru, iar sosul de lamaie si capere ii dadea o aroma degustata pana atunci de mine.
Hmm, nu se poate sa nu ii dau eu de capat, asa ca m-am pus pe documentat si gatit. 
Trebe sa imi cer scuze pentru poze, dar nu mai avusi timp sa asez in farfurii si sa fac o sedinta foto asa cum merita aceasta reteta, dar in ziua respectiva am avut multe comenzi si nu am mai avut timp si de poze, dar cam asa au aratat meniurile pentru dragutii mei.


Pentru 4 portii ai nevoie de:
  • doua piepturi de pui
  • 3 linguri de faina
  • o lingura de parmezan
  • un catel de usturoi
  • doua linguri de ulei
  • 30 g unt
  • 200 ml supa de pui
  • zeama de la o jumatate de lamaie
  • doua linguri de capere
  • patrunjel pentru decor
  • 100 ml smantana de gatit
  • sare, piper, boia de ardei dulce,herbes du provence





Amesteca faina cu parmezan, sare, piper, boia si herbes du provence dupa gust. Taie piepturile de pui in doua pe mijloc si le dai prin amestecul de faina.
Intr-o cratita mai mare, pune ulei si catelul de usturoi zdrobit, iar imediat ce s-a incalzit uleiul adauga si untul. Odata ce usturoiul si-a schimbat culoarea, il poti scoate din tigaie si sa asezi bucatile de piept de pui, pe care le prajesti cate 2-3 minute pe fiecare parte.


Indata ce s-au rumenit bucatile de pui, se sting cu supa calda si imediat dupa adaugi zeama de lamaie si caperele.
Lasi sa fiarba pentru cateva minute, apoi torni smantana. Acum fierbi tot acest amestec pentru inca 5 minute si la sfarsit condimentezi cu sare si piper.


Noi l-am servit langa o portie de orez salbatic.




Trebuie sa il incerci, sigur va fi pe gustul tau. De asemenea poti inlocui zeama de lamaie cu un vin alb sec si astfel daca nu te dai in vant dupa aroma de lamaie cea de vin sigur te va cuceri.






Cam asa arata portiile pentru livrare.
Pofta buna!
Pupici!

No comments:

Post a Comment