Tuesday 21 January 2014

Salata cu valeriana


Exact asa cum iti spuneam acum cateva postari, incercam sa avem grija la ce mancam in aceasta perioada. Exceptie facand acest week-end, cand am fost in "Diet break" sau cel putin asa o intituleaza un prieten. Nu iti voi povesti ce am mancat in acest week-end, pentru ca si eu ma minunez (dar am postat poze pe pagina de Facebook, bine doar unele dintre ele).
Sa revenim la salata de astazi. Cand fac salata ador sa mixez diverse feluri de frunze, sa fac o combinatie de culori si sa pun laolalta gusturi diferite, dar care impreuna au un efect genial.


Pentru doua portii ai nevoie de:

  • o salata verde mica
  • o mana de valeriana
  • doua rosii
  • o jumatate de ceapa rosie
  • o jumatate de ardei rosu
  • doua oua fierte
  • mini mozzarella 
  • sarre, piper, herbes du provence sau oregano, ulei de masline








Frunzele de salata trebuie spalate in aproximativ 3 ape sau pana cand apa ramasa in vas este limpede. Ai grija inclusiv cu salatele ambalate si "prespalate", pentru ca din cate am auzit, sunt spalate cu substante chimice similare clorului, pentru a indeparta bacteriile dar in acelasi timp elimina si elementele nutritive.
Indata ce le-ai spalat, trebuie sa usuci frunzele, altfel salata va fi inbibata cu apa, iar mie personal nu imi place.
Pentru a usca salata poti folosi un dispozitiv special, o centrifuga sau poti folosi un servet de bucatarie. Daca nu folosesti toate frunzele de la salata acum, le poti pastra sterse in frigider sau intr-un castron, acoperite cu un servet umed, pana la 4 zile.


Tai frunzele de salata in fasii, sau le poti rupe cu mana si adaugi frunzele de valeriana ce au beneficiat de acelasi tratament de spalare si uscare.

Tai ceapa solzisori si o freci cu sare. Rosiile si ardeiul le tai cuburi. Aseaza toate cele de sus peste frunzele de salata, iar la urma adauga mini mozzarella si oul fiert taiat felii.


De data aceasta am preferat ca dressing-ul sa fie mai lejer si am condimentat salata cu sare, piper, herbes du provence si un pic de ulei de masline extravirgin.





Pofta buna!
Pupici!

No comments:

Post a Comment