Thursday 9 January 2014

Salata de avocado si rosii

La multi ani! 

Sa iti aduca noul an numa' lucruri bune, sanatate, liniste, muulta iubire!

Stiu ca in ultima perioada am cam lipsit de pe blog, dar de gatit nu m-am lasat. In viitorul apropiat vei vedea si ce bunataturi am avut de sarbatori pe masa pentru invitati. 

Si daca tot au fost sarbatorile, bineinteles ca am gustat din toate, ca doar am fost si musafiri. Iar daca am gustat, acum a venit timpul pentru o mica pauza, in care incerc sa am mai multa grija la ce mananc. 
Am citit zilele acestea despre detoxifiere, sa fiu si eu in rand cu lumea, iar din fericire nu am aflat foarte multe lucruri noi. Am citit lucruri foarte interesante, dar toate ziceau cam aceleasi lucruri si tot din fericire spun ca pe unele le-am pus deja in practica.  Eu sunt o pofticioasa, asa ca uneori este greu sa ma abtin, dar urmatoarele zile voi incerca sa ma tin de acest plan. 
Important este:
  • Sa eviti bauturile alcoolice si sa bei cat se poate de multa apa. Adauga o lamaie sau felie de portocala pentru vitamina C, ajuta la  arderea grasimii si  va reduce riscul de inflamatie . Atat stomacul cat si pielea iti vor multumi pentru asta.
  • Incearca sa reduci consumul de cafea (eu sunt un mare fan, dar zilele acestea voi face acest sacrificiu). Schimba cafeaua cu o ceasca de ceai verde, accelereaza activitatea ficatului si cu totii stim de ce este nevoie de asa ceva.
  • Incepe fiecare dimineata cu un pahar mare de apa. 
  • Opteaza pentru alimente bogate in magneziu (seminte de dovleac, migdale), asta te va ajuta sa treci cu brio prin aceasta perioada cand corpul este suprasolicitat si stresul e la el acasa.
  • Mananca o masa echilibrata care contine carbohidrati, proteine​​, și grăsimi sănătoase. Asta iti mentine energia sus pe parcursul zilei.
  • Dupa atata mancat este timpul sa pui sistemul digestiv inapoi pe pista  si fibrele pot face asta . Incepe ziua cu un mic dejun bogat in fibre, cum ar fi fulgi de ovaz sau paine prajita, unt de migdale.
  • Adauga ciupercile la mese, sunt foarte bune pentru imunitate.
  • Go alkaline! Mananca mai multe alimente care pe baza de alcalin, cum ar fi patrunjel, varza, pere, lamaie. Echilibreaza nivelul pH-ului in organism, reduce inflamatia și menține nivelul de zahar din sange sub control.
  • Fa o pauza de la zahar. Inlocuieste dulciurile, prajiturile, torturile cu legume, fructe si cereale integrale.
  • In fiecare dimineata incerca sa faci cateva exercitii de stretching. 
Cam astea sunt concluziile mele, dar sa lasam palavrageala si sa trecem la lucruri mai gustoase.


Pentru aceasta salata ai nevoie de:
  • un avocado
  • o rosie
  • ulei de masline
  • sare, piper
  • herbes du provence, oregano, busuioc (optional)

Avocado se taie in doua si rotind in directii opuse il desfaci, avand grija la sambure. Pentru a indeparta coaja, poti folosi un cutit, iar daca este bine copt atunci aceasta se desprinde foarte usor de pe pulpa.
Tai avocado in felii, la fel si rosia, apoi le asezi conform pozei de mai sus.
Mai poti adauga si felii de mozzarella pentru un plus de savoare si culoare.

Este simpla, gustoasa, sanatoasa!
Astazi fac si rime.

Sa ai pofta!
Te pup!




2 comments:

  1. Felicitari pt articol Danuta!
    As mentiona doar ca la puntul asta "Mananca o masa echilibrata care contine carbohidrati, proteine​​, și grăsimi sănătoase. Asta iti mentine energia sus pe parcursul zilei." e bine de precizat a nu se mananca toate o data la aceasi masa, pt ca incalca grav principiul combinarii alimentelor si o sa ingreuneze atat digestia cat si activitatea ficatului. Iar noi vrem sa le ajutam sa se detoxifice nu sa lucreze dublu nu?
    Si inca o chestie fructele si legumele contin de 10 ori mai multe fibre decat cereleale integrale sau painea si ajuta si digestia. Cerealele sunt bune doar daca nu sunt combinate cu nimic si neprelucrate termin, altfel se digera greu si ca urmare rezulta balonari, constipatii etc etc.

    ReplyDelete
  2. Buna,
    Eu nu sunt expert in acest domeniu, asa ca am descris doar ceea ce fac eu momentan si ce am inteles eu despre detoxifiere. Multumim de sfaturi!:)

    ReplyDelete