Saturday 18 January 2014

Vanilla and chocolate cupcakes

Saptamana aceasta am realizat o comanda pentru o persoana draga mie, a fost ziua ei asa ca inca o data "La multi ani Raluca!".
Cand m-a rugat sa fac praji' pentru petrecerea de la birou, ghici la ce m-am gandit prima data?! Acum ar trebui sa urmeze un smiley face in care i se vad dintii, cam asa fac si eu. 
Cine nu adora cupcakes?! Sunt usor de facut, dar trebuie sa fii precaut pentru ca in timpul coacerii nu ar trebui sa deschizi usa cuptorului.

Am facut o portie de cupcakes cu vanilie si una cu ciocolata.

Chocolate Cupcakes

Reteta pentru briosa de ciocolata o gasesti aici in cadrul retetei Chocolate Muffin.




Pentru crema ai nevoie de:

  • 150 ml smantana pentru gatit
  • 350 g ciocolata 
  • 50g unt





In timp ce briosele sunt la cuptor, pune smantana la incalzit intr-o craticioara.
Odata incalzita, indeparteaza craticioara si adauga ciocolata rupta bucati mai mici, amestecand cu o spatula pana cand aceasta s-a topit. Imediat dupa, adauga si untul si continua sa amescteci. Lasa la racit pana cand crema se intareste si este usor de folosit pentru ornare (eu am lasat crema peste noapte si a fost ok)

Dupa ce scoti briosele din cuptor, le lasi sa se raceasca un pic, apoi cu ajutorul unei pungi pentru ornat, le decorezi. Iar aici te poti juca cum vrei tu. Poti presura deasupra zahar colorat, eu mai denumesc aceste briose si Christmas Cupcakes, pentru de fiecare data cand le mananc, parca simt caldura si farmecul Craciunului.

Vanilla Cupcakes

Pentru briose ai nevoie de:
  • 125g unt moale
  • 125g zahar tos fin
  • 2 oua mari
  • 125 g faina
  • o lingurita praf de copt
  • 2 linguri de  lapte
  • doua lingurite esenta de vanilie
Pentru crema ai nevoie de:
  • 75 g unt
  • 2 linguri de lapte
  • o lingurita esenta de vanilie
  • 225 g zahar pudra

Incalzeste cuptorul la 190 de grade celsius.
Intr-un bol mare bati untul cu un mixer impreuna cu zaharul, pana cand cel din urma se dizolva complet. Adauga treptat ouale batute si continua sa amesteci cu mixerul. Amesteca faina cu praful de copt si cu ajutorul unei lingure sa a unei spatule, invarte bine mix-ul de unt cu faina, imediat adaugand si laptele si esenta de vanilie.

In formele de copt adauga formele din hartie si imparte cu ajutorul unei linguri cantitatea de aluat in mod egal, ar trebui sa iti iasa 12 bucati.
Introdu briosele in cuptor pentru aproximativ 15-20 minute, fara a deschide insa usa pana cand acestea nu sunt gata.
Odata ce s-au copt, lasa-le la racit iar intre timp se ne ocupam de crema.





Pentru crema:


Intr-un bol bati, untul pana se inmoaie si devine ca o crema. Torni laptele, esenta de vanilie si o jumatate din cantitatea de zahar. Bati pentru cateva minute, pana cand nu mai simti zaharul. Adaugi si restul de zahar, continuand sa bati pana cand obtii o crema pufoasa.

Pentru a orna, eu am folosit o spatula, cu care am luat cate un bulgaras de crema si am uns intai partea superioara a briosei, din mijloc spre margini. Te poti juca cu crema astfel incat sa obtii ce forma doresti. De asemenea poti folosi si aici punga pentru ornare si eventual poti adauga bucatele mici de fructe.




Care este desertul tau preferat?

Sa ai pofta!
Te pup!

No comments:

Post a Comment