Saturday 1 February 2014

Lamb hotpot





Ooo da! 
Am uitat de aceasta reteta si nu stiu de ce!
Ador carnea de oaie, dar nu cea care se mananca in perioada Pastelui, asa ca de fiecare data cand gatesc miel merg intr-un magazin turcesc si de acolo imi aleg carnea. Ei sunt cei mai buni in a gati acest fel de carne. 
Cat am locuit in Londra, aveam un restaurant turcesc aproape de locuinta si ori de cate ori aveam ocazia mergeam acolo sa mananc.  Ce pot sa iti spun despre ei este ca sunt foarte, dar foarte ospitalieri, tin minte ca desi restaurantul era plin, ei se chinuiau sa imi gaseasca un loc la o masa, in conditiile in care eu ocupam o masa de doua persoane si eram doar una singura. Tot timpul primeam baclava for free, bun bun, apoi chiar daca veneam sa imi ridic o comanda take away, tot timpul ma serveau cu un ceai si pe rand fiecare ospatar statea de vorba cu mine. Asta da grija pentru client!
Nu am ajuns in Turcia, desi Silviu m-a zapacit cu Instanbul atunci cand a fost intr-o mini vacanta acolo, iar acum astept the perfect moment sa merg si eu!

Sa trecem la bucatarie!


Pentru doua portii ai nevoie de:
  • 4 gaturi de miel
  • faina
  • ulei de masline
  • 3 cepe, curatate si taite in patru
  • 2-3 pastarnaci, curatati si taiati in sase
  • 6 catei de usturoi, curatati si taiati in doua
  • sare si piper
  • 6-8 crengute de rozmarin
  • 6-8 cartofi mai mici, taiati in doua


Reteta am descoperit-o in urma cu ceva timp si apartine lui Nigel Slater. 

Trebuie sa incalzesti cuptorul la 170 de grade.
Trece gaturile de miel prin faina, apoi pune-le la prajit intr-o oala cu ulei. Lasa-le sa se prajeasca pe ambele parti, apoi le scoti si le lasi deoparte.



In oala adauga ceapa, pastarnacul si usturoiul si lasa-le sa se caleasca pentru doua- trei minute. Condimenteaza cu sare si piper apoi adauga rozmarinul.
Acum adauga bucatile de miel in mijlocul oalei si imprejmuieste-le cu bucatile de cartofi. Toarna in oala apa cat sa acopere continutul din ea.


Taie o hartie de copt in forma oalei si aseaz-o peste cartofi, apoi acopera cu un capac.

Da la cuptor oala pentru aproximativ o ora sau pana cand se va inmuia carnea.




Pofta buna!
Pupici! 

No comments:

Post a Comment