Tuesday 18 February 2014

Placinta de mere





De cand ma tin sa iti arat si aceasta reteta, de fiecare data cand am facut o placinta, nu imi mai statea mintea la poze, ci ma infingeam in ea, desi e indicat sa o lasi un pic sa se raceasca.
Nu tin minte daca am citit pe undeva aceasta reteta, dar intr-o zi mi se facu pofta de strudel de mere si Silviu veni cu ideea de placinta in tava de tarta. Zis si facut!


Imi place la nebunie faptul ca e foarte crunchy pe exterior, iar inauntru gasesti pasta de mere cu aroma de scortisoara. Trebuie sa recunosc ca nu de fiecare data am rabdare sa o las sa se raceasca, iar limba mea are de suferit. Nu-i bai, ca mai ramane!

Ai nevoie de:
  • doua kilograme de mere
  • doua aluaturi frantuzesti
  • trei linguri de zahar
  • o lingura de scortisoara
  • esenta de vanilie/ rom dupa gust
  • 50g unt







Well, for the start you need to speli merele si sa le dai pe razatoare.
Apoi intr-o oala sau tigaie pui la topit untul si imediat adaugi merele scurse de zeama. Amesteci bine si lasi cam 10 minute sa se caleasca merele. Acum poti presara scortisoara si zaharul, amesteci din nou si mai lasi pe foc pana cand merele s-au inmuiat. Intre timp nu uita sa amesteci, pentru a preveni altele.
Indata ce s-au inmuiat, ia oala de pe foc si treci la aluat.
Intr-o tava de tarta asezi primul strat de aluat si il intepi cu o furculita.
Torni amestecul de mere in tava si acoperi cu cel de-al doilea strat de aluat.
Acum, cu furculita apesi pe marginea tavii, pentru a se lipi cele doua blaturi. Tai tot ce a ramas in plus si dai la cuptorul preincalzit la 200 de grade pentru 30-40 minute sau cel putin pana cand partea de deasupra s-a aurit bine.

Iar dupa ce e gata, trebuie doar sa:


Te bucuri de rezultat!

Tai une "petite" felia!

Tragi cu ochiul la umplutura!
Asezi pe o farfurie, ca doar trebuie sa arate si bine!


Iar de acum nu iti ramane decat sa te infrupti din ea.

Pofta buna!
Pupici!

No comments:

Post a Comment