Friday 21 February 2014

Prajitura cu lamaie si mac




De ziua mea am primit una din cartile lui Jamie Oliver de la dragii mei fosti colegi. You all know, I love Jamie! Well when I opened the book, two recipes caught my attention: brownie recipe and this one.

Asa ca nu a trecut mult timp pana ce m-am pus pe treaba. Prima reteta incercata a fost, bineinteles brownie, iar de curand am reusit sa pun in practica si aceasta ultima reteta.

Este destul de usor sa o faci, iar rezultatul te va bucura, cu siguranta. Imi place sa simt boabele de mac invelite in aluatul pufos si cu aroma de lamaie.

Ai nevoie de:
  • 115g unt moale
  • 115 zahar tos
  • 4 oua
  • 180g migdale macinate
  • 30g seminte mac
  • coaja rasa si zeama de la doua lamai
  • 125g faina 
  • un plic de praf de copt
  • un varf de cutit de sare
Pentru glazura:
  • 225 g zahar pudra
  • coaja rasa si zeama de la o lamaie


Let's play!

Intai si intai trebe' sa incingi cuptorul la 180 de grade.
Ungi cu unt o tava de chec cu marginile detasabile, de 20 de cm, apoi le captusesti marginile cu hartie de copt.
Amesteca faina cu praful de copt si sarea.
Intr-un bol bati untul moale (de aceea este indicat sa il scoti cu ceva timp inainte din frigider) cu zaharul tos pana cand obtii un amestec pufos si cremos. Adauga un ou unul dupa celalalt, fara a te opri din mixat. Apoi vii cu praful de migdale, semintele de mac, coaja si zeama de lamaie. In cele din urma adauga peste amestec si faina.
Aseaza aluatul in tava  si il poti lasa in cuptor pentru aproximativ 40 de minute.
Dupa ce ai scos prajitura ce a capatat o culoare auriu- deschisa din cuptor, o poti lasa la racit.
Intre timp prepari glazura.
Cerni zahrul pudra int-un bol, peste care adaugi coaja si zeama de lamaie. Amesteca bine, pana la omogenizare.
Cand praji este aproape rece, este timpul sa torni glazura. 
And then, there is nothing else to do than eat!





Pupici!

No comments:

Post a Comment