Sunday 9 February 2014

Prieteni la cratita - "Meniu raw-vegan"

Daca in a doua postare am prezentat un meniu vegan ca la carte, astazi vreau sa prezint un meniu 100% raw-vegan. Stiu ca e multa controversa pe seama acestui stil de viata, dar mie mi-a adus numai beneficii, printre care si inspiratia de a crea de fiecare data retete minunate.

Va propun doua retete de exceptie, usor de facut si de ....mancat.

Fel principal: Hummus raw-vegan

Ingrediente:
150g naut
2 lingurite de pasta tahini (pasta de susan)
4-5 catei de usturoi (sau 2 usturoi verzi)
2 lingurite de zeama de lamaie
un varf de sare
un varf de coriandru / busuioc uscat
o lingurita de ulei de masline
apa pentru blenduit
boia dulce pentru topping
Metoda: Se inmoaie timp de 12h nautul si apoi se pune la germinat pentru inca 24h. Pentru germinat e nevoie de un borcan obisnuit, preferabil de 1700ml in care se pune nautul dupa ce a fost scurs bine apa. La gura borcanului trebuie legata o bucata de panza sau pansament ca sa poata sa respire. Borcanul se pune pe o platforma usor inclinata. Nautul trebuie limpezit de doua ori pe zi. E gata germinat cand apar primii coltisori. 
Cand sunt gata se pun in blender toate ingredientele in afara de boia, si se proceseaza pana compozitia se transforma intr-o pasta fina. Se orneaza cu boia dulce. Acets hummus poate fi servit pe painici raw si cu legume.
Probabil ca o sa fi se para complicat toata treaba cu germinatul, dar intr-un final o sa fiti mai mult decat multumiti. In orice caz, cei care doresc sa treaca peste germinat, pot sa fiarba nautul si apoi sa-l blenduiasca cu ingredientele enumerate.



Desert: Tort de mere "Super Rawdelicios"

E nevoie de:
Pentru blat
200g curmale fara samburi, preferabil inmuiate cateva minunte in prealabil
aproximativ 10 smochine, preferabil inmuiate cateva minunte in prealabil
4 mere

Metoda:
Curmalele si smochinele se taie bucatele si se pun in robotul cu lama S. Merele se decojesc, se curata de cotor, se taie bucatele si se pun in robot alaturi de curmale si smochine.
Si…se proceseaza pana se transfaorma intr-o pasta molicica. Pasta se aseaza pe fundul unui inel culinar.

Pentru "crema":
5 mere decojite si rase pe razatoare  pe care le-am aranjat in voie peste blat.Pentru topping am folosit acut din curmale inmuiate timp de o ora si putina apa.Cand tot ansamblul a fost gata, am adaugat si cateva bobite de rodie pentru culoare :) si am dat la frigider pentru 30 de minute.


Sper sa va fi placut propunerea mea de azi, si daca vreti sa vedeti mai multe retete va invit cu placere pe blogul meu:  http://veganmaestraw.wordpress.com/

O zi minunata!
Ella


No comments:

Post a Comment