Wednesday 5 February 2014

Pui lipicios cu lamaie



Saptamana aceasta am avut fiecare zi specifica unei anumite tari, so "luni mancat frantuzeste si ieri mancat englezeste". Iar aceasta zi fu pregatita pentru ziua englezeasca.

Imi place tare mult combinatia dintre pui si lamaie sau portocala, asa ca aceasta reteta m-a cucerit din prima. Iti scriu repede despre ce e vorba, pentru ca trebuie sa ma pregatesc de livrare, ia ghici ce mancam astazi?! 


Pentru 4portii ai nevoie de:
  • un pui mare taiat in 8-10 bucati (eu am folosit 4 pulpe)
  • 3-5 linguri de ulei de masline
  • o capatana de usturoi, taiata de orizontala
  • cateva crengute de cimbru
  • otet de vin rosu pentru stropit
  • doua linguri de sos de soia
  • 3 linguri de miere
  • o lamaie, taiata felii subtiri (eu am folosit mandolina)
  • sare, piper






All you have to do is:

Condimenteaza bucatile de pui cu sare si piper. Incinge intr-o tigaie uleiul.
Aseaza bucatile de pui in tigaie si rumeneste-le pe fiecare parte (2-3 minute) la foc mare, impreuna cu usturoiul si cimbrul ( le poti rumeni si pe rand, daca tigaia nu e suficient de mare).



Aseaza toate bucatile de pui in tigaie, adauga otetul si lasa sa clocoteasca pana se reduce la jumatate. Toarna peste carne sosul de soia si mierea,  apoi clatina tigaia pentru a se amesteca sucurile.

Toarna o cantitate buna de apa fierbinte si adauga feliile de lamaie.
Lasa lichidul sa clocoteasca si sa scada pana capata consistentaa unui sirop, ceea ce va dura aproximativ 10 minute. 

Aseaza-i in farfurie, toarna sosul peste si eventual il poti decora cu patrunjel si il poti servi langa o portie de legume sotate, sau un piure de cartofi.






Pofta buna!
Pupici!

No comments:

Post a Comment