Monday 10 February 2014

Varza calita cu carne


Stiu stiu, in general nu postez retete traditionale, dar iata ca astazi m-am decis sa iti prezint reteta noastra de "Varza calita cu carne". 
Imi plac tare mult bunataturile traditionale romanesti, dar din dorinta de a impartasi cu voi tot ce am vazut, gustat prin expeditiile mele culinare, uit sa mai puplic si ceva de-al nostru.
Apropo de asta, ieri m-am intalnit cu o buna si veche prietena (moldoveanca si ea) si am gatit impreuna, dar nu iti pot  spune pana Duminica, in cadrul rubricii "Prieteni la cratita". De data aceasta gatitul s-a facut la mine in bucatarie si trebuie sa recunosc ca mi-a facut deosebita placere, mai ales ca ne-am infruptat si dintr-un pranz, mai romanesc asa. 
Off cum dau eu din casa, Duminica iti povestesc tot!


Ai nevoie de:
  • 1 kg de carne afumata
  • 1.5 kg de varza alba
  • o ceapa, curatata si tocata marunt
  • un morcov, curatat si dat pe razatoare
  • o jumatate de radacina de telina, curatata si data pe razatoare
  • 400 ml suc de rosii
  • cimbru
  • foi de dafin
  • ulei
  • sare, piper
  • boabe de piper





Pentru inceput trebuie sa tai varza in fasii (poti folosi si o mandolina pentru asta), apoi sa o freci cu sare.
Intr-o oala (ideal ar fi sa fie buna si pentru cuptor), incinge uleiul si caleste bine carnea. Daca ai carne mai grasa, atunci ar fi mai bine sa nu folosesti ulei, deoarece grasimea de pe carne se va topi si va fi de ajuns si pentru urmatorul pas.
Dupa ce ai calit carnea si s-a rumenit pe ambele parti, e timpul sa o scoti din oala si sa adaugi morcovul (imi place sa adaug prima data morcovul pentru ca va colora uleiul si va da o culoare mai diferita intregului amestec), ceapa si telina. 
Caleste legumele bine, apoi adauga varza cate un pic, pana cand s-a inmuiat.

Toarna sucul de rosii,condimentat cu sare, piper, cimbru si amestecat cu un pic de apa fierbinte si lasa sa fiarba pentru cateva minute.

Aseaza bucatile de carne peste varza, impreuna cu funzele de dafin si boabele de piper, pune un capac peste oala si mai lasa sa fiarba 10 minute, apoi da la cuptorul preincalzit la 180 de grade pentru o ora si 15 minute.

Uneori asez carnea intre straturile de varza, astfel incat amestecul va capata un gust mai aromata si in momentul cand asezi varza in farfurie fa fi in straturi.

Noua ne place sa o mancam impreuna cu o lingura de smantana si langa o cana de vin fiert.








Pofta buna!
Pupici!

No comments:

Post a Comment